اندام ساعت شنی چیست؟ | چاقی

تا حالا چیزی درباره اندامای ساعت شنی شنیدین؟ آدمایی که در این گروه قرار می گیرند، قسمت بالا و پایین بدنشون وزن بیشتری داشته و درست مانند یه ساعت شنی دور کمرشون از بقیه قسمتای بدن اونا کم حجم تره. این مسئله ایه که خیلی از خانومای ایرونی و تعداد کمی از آقایون با اون مواجه هستن.

این نکته رو نباید از یاد برد که ساعت شنیا، در قسمت نیم تنه پایینی خود استعداد بیشتری در جذب چربی دارن. این دسته از افراد باید روی حرکات استقامتی که به طور جدا از هم واسه قسمتای جور واجور بدن طراحی شدن، دقت بیشتری داشته باشن.

آدمایی که دارای اندام ساعت شنی هستن، خیلی هم بد شانس تلقی نمی شن، چون به همون سرعتی که اضافه وزن پیدا می کنن، به همون سرعت هم می تونن، وزن خود رو کم کنن. اگه جزو این گروه هستین نباید نگران شید. شما باید تمرینات وزنه ورداری رو کنار بذارین تا چربیا به طور برابر در بقیه قسمتای جور واجور بدنتون پخش شه. واسه همینه که یه شخص با چربیای پخش شده در تموم بدن، از یه فرد دارای هیکل ساعت شنی با وزن مشابه، لاغرتر به نظر می رسد.

فقط با رژیم غذایی نمی توان به وزن دلخواه رسید. از دست دادن وزن، اونم در قسمتایی که دارای چربی بیشتر از اندازه س، نیازمند انجام تمرینات مناسبه. شاید یه مرتبه به یه فرد لاغر تبدیل نشید، اما خیلی راحت می تونید اندازه لباس هاتون رو کم کنین. حتما لازم نیس وقتی که روی ترازو می روید تغییر وزن رو احساس کنین، بلکه می تونید با حفظ وزن فعلی فقط سایزتون رو پایین بیارین و خوش اندام شید.

ساعت شنی بودن مزیت هم داره!

آدمایی که اندام ساعت شنی دارن، دارای استخونای قوی هستن، از ماهیچه های قوی بهره مند هستن و نسبت به بقیه کمتر در برابر پوکی استخون قرار می گیرند. در افراد سن بالا این گروه هم، شکستگیای کمتری در ناحیه استخونا دیده می شه.

ورزشایی که به سرعت و قدرت نیاز دارن، مخصوص ساعت شنی هاست. ورزشایی مانند پیاده روی و کوه پیمایی که هم نیازمند قدرت در عضلات بالاتنه و پایین تنه هستن، واسه این افراد مناسب تره. آدمایی که دارای اندام ساعت شنی هستن، صاحب بدنایی انعطاف پذیر بوده و کمتر دچار ناراحتیای مربوط به کمر می شن. این افراد عضلات شکمی قدرتمندی دارن. داشتن پاهای لاغر و قوزکای کوچیک و ساقای عضلانی از شاخصای مهم اندام ساعت شنی هاست.  مشکل اساسی این گروه در قسمت خارجی بازوها، داخل و پشت رانا و زیر باسنه. بعضی از اونا هم مشکل اضافه وزن رو در قسمت پایینی شکم خود دارن که دلیل افزایش اندازه دور شکم اونا می شه. این افراد باید خیلی مراقب باشن، چون که خیلی راحت و با به کار گیری حرکات ناجور ورزشی وزن اونا افزایش می یابد، واسه همینه که باید در اجرای تمرینات استقامتی و حرکات با وزنه دقت بیشتری به خرج بدن.

و اما پیشنهاد ما به شما

اگه شما جزو یکی از افراد با  هیکل ساعت شنی هستین، به شما پیشنهاد می کنیم واسه یه مدت انجام حرکات استقامتی و بلند کردن وزنه رو کنار بذارین تا وزنتون کاهش پیدا کنه و توده های چربی از بین برن، ولی رژیم غذایی مناسب رو حتما در برنامه کاهش وزن خود بذارین.

ورزشای مناسب شما

طناب زدن سریع یا اجرای حرکات دوچرخه، راه رفتن با سرعت کم و کوه پیمایی آروم، خرک، به کار گیری دستگاه های وزنه ورداری داخل سالنی، انجام ورزشای عادی نیم تنه بالای بدن به همراه میله دو کیلویی هوازی، پرس پشت گردن، پرس سینه، بلند کردن وزنه های سبک و شنای کرال ازجمله ورزش هاییه که شما رو به تناسب اندام دلخواهتون می رساند.

ورزشایی که باید از اونا دوری کنین

تمرین با استپ، ورزشای هوازی، تمرینات استقامتی، دوچرخه زدن درجا، کوه نوردی و دویدن مخصوصا در حال حمل وزنه های سنگین، پرش با طناب، پرس پا و قایق رانیای استقامتی، ورزشایی هستن که به هیچ وجه مناسب افراد هیکل ساعت شنی نیستن و حتی می تونن باعث زیاد شدن وزن اونا شن.

این نکته رو یادتون نره، اگه وزن بدنتون کم شد و کمی لاغر شدید،  می تونید کم کم تمرینات استقامتی و بلند کردن وزنه رو به تمرینات خود اضافه کنین، ولی اگه احساس کردین، دوباره در حال چاق شدن هستین، تمرینات استقامتی رو واسه همیشه از ورزش خود خط بزنین.

 پریسا اصولی

*

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *