اندام زیبا با رژیم غذایی و ورزش | بیماری

: اندام قشنگتر به معنی لاغری نیس. بلکه به اندامی متناسب می گن. واسه فهمیدن به تناسب اندام میشه طول قد رو از عدد ۱۰۵ کم کرد. عدد حاصل همون اندام قشنگتر هستش. مثلا فردی با قد ۱۸۰ باید وزنی در حدود ۷۵ کیلوگرم داشته باشه، اندام قشنگتر داره.

داشتن اندام قشنگتر و خوش فرم آرزوی همه افراده. اما اندام قشنگتر خیلی راحت به دست نمیاد. بعضی واسه رسیدن به اندامی ایده آل از روشای جراحی، لیپوماتیک، کرایولیپولیز و … استفاده می کنن. این روش ها می تونن در مدت کوتاهی شما رو به وزن ایده آلتان برسونه. البته به این شرط که چاقی موضعی باشه و فقط تو یه تیکه از اندام چربیا تجمع کرده باشن. اگه به چاقی بیشتر از اندازه گرفتار هستین، تنها راه لاغری در پیش گرفتن یه رژیم غذایی مناسب و ورزش مرتبه. کلا واسه داشتن یه اندام قشنگتر می تونین همه پیشنهادای زیر رو به کار ببندین:

نوشیدن آب کافی واسه داشتن اندام قشنگتر

 آب در بدن نقش یه مایع تنظیم کننده چربیا رو رو دوش داره و اندام قشنگتر موثره. در واقع با نوشیدن آب کافی میشه چربیای اضافه بدن رو خیلی راحت نابود کرد. هم اینکه با نوشیدن آب قبل از غذا مقداری از حجم معده پر می شه و در نتیجه جای واسه غذا کمتر می شه. اگه این کار دائم تکرار شه، می تونه در کاهش وزن و اندام قشنگتر به شما کمک کنه. در عین حال باید نوشیدن آب در بین غذا دوری شه. یه روش بهتر واسه داشتن اندام قشنگتر، ریختن چند قطره آب لیموی طبیعی تو یه لیوان آبه که اگه پس از خوردن غذا بخورین، مقداری از کالریای اضافه از بین میره.

دوری از مصرف غذاهای پرکالری و اندام قشنگتر

غذاهای پرکالری می تونه به شما قدرت بدنی بیشتری بده، اما به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که به همون اندازه هم در زیاد شدن وزن موثره و اندام قشنگتر رو نابود می کنه. واسه داشتن اندام قشنگتر  اگه فعالیت بدنی کمی دارین، بهتره از غذاهای کم کالری استفاده کنین. از جمله میل کردن سبزیا و میوه ها به پر کردن معده و اشغال جای غذا در اندام موثر هستن. غذاهای کم کالری شامل غذاهاییه که چربی و شیرینی کمتری دارن. این غذاها واسه شام مناسب تر هستن و در داشتن اندام قشنگتر به شما کمک می کنن. غذاهایی که کالری زیادی دارن واسه شام مناسب نیستن. هم اینکه واسه اندام قشنگتر میشه وعده شام رو در ساعات اولیه شب بخورین. با شکم پر خوابیدن موجب تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلوها می شه و در نتیجه آرزوی داشتن اندام قشنگتر رو از شما میگیره.

مصرف گوشت سفید واسه داشتن اندام قشنگتر

گوشت قرمز می تونه در رفع کم خونی و ضعف بدنی به شما کمک کنه. اما یادتون نره که اگه در مصرف گوشت قرمز زیاده روی شه، کم کم باعث زیاد شدن وزن و نابود کردن اندام قشنگتر می شه. هم اینکه کلسترول خون رو زیاد می کنه که مشکلات دیگری رو هم به دنبال داره. واسه داشتن اندام قشنگتر به جای گوشت قرمز میشه از گوشت سفید استفاده کرد. گوشت سفید کالری کمتری داره و در عین حال به سلامتی بدن کمک می کنه. ماهی شامل مقدار زیادی امگا ۳ هم هست که بدن رو در مقابل بیماریا مراقبت می کنه و واسه داشتن اندام قشنگتر مناسبه.

مصرف میان وعده واسه داشتن اندام قشنگتر

میان وعده ها می تونن اشتهای شما رو واسه غذا کمتر کرده و در نتیجه یه راه حل ساده واسه اندام قشنگتر باشن. اگه به اضافه وزن گرفتار هستین، بهتره در میان وعده های خود، غذاهای کم کالری بخورین تا اشتهای کمتری واسه میل کردن غذا داشته باشین. میان وعده ها تاثیر زیادی در چاقی ندارن. البته به این شرط که از بین مواد غذایی پرکالری و چرب نباشن. میل کردن چند عدد بیسکویت ساق طلایی یه گزینه مناسب واسه میان وعده س و به اندام قشنگتر میرسه.

خوردن غذا تنها زمان گرسنگی واسه داشتن اندام قشنگتر

یه اصل مهم واسه داشتن اندام قشنگتر، تا وقتی که به طور کامل گرسنه نشدین، از خوردن غذا دوری کنین. این اصل باید به یه قانون در همه دوران زندگی تبدیل شه. غذا رو تنها وقتی بخورین که احساس گرسنگی کامل داشته باشین. وقتی که احساس گرسنگی دارین به این معناست که بدن شما به سوخت نیاز داره. اما وقتی که بدون احساس گرسنگی غذا میل می کنین، بدن به سوخت و انرژی نیاز نداره و غذاهایی که میل می کنین، به چربیای اضافه تبدیل می کنه.

مصرف میوه پس از شام ​

واسه داشتن اندام قشنگتر اگه شام رو در ساعات اولیه شب میل کردین، تا ساعات پایانی شب ممکنه احساس گرسنگی کنین. در این صورت تلاش کنین با مصرف میوه خود رو سرگرم کنین. پیشنهاد ما اینکه از مصرف غذا در آخر شبا دوری کنین. غذایی که در ساعات پایانی شب مصرف می شه، به چربیای اضافه تبدیل می شه. هم اینکه از خوردن چیپس، پفک و بقیه اسنکا پس از شام دوری کنین. این کار موجب زیاد شدن وزن می شه که باید با اندام قشنگتر خداحافظی کنین. یه راه بهتر اینکه می تونین پس از خوردن شام مسواک بزنین. در این صورت به صورت به صورت خودکار از خوردن غذا بیخیال میشین.

کم کردن غذا به صورت کم کم واسه داشتن اندام قشنگتر

در روند لاغری و اندام قشنگتر، واسه کم کردن غذا می تونین یه برنامه کم کم داشته باشین. به این معنا که نمی تونین یهو از خوردن شام دست بکشین. حتی اگه بتونین راه عاقلانه ای نیس و به سلامتی شما آسیب زیادی وارد می کنه. براساس پیشنهاد پزشکان نباید یکی از وعده های غذایی خود رو خط بزنین. . در عین حال باید اندازه غذای خود رو کمتر کرد. در اول کمی سخته. اما واسه غذای خود اندازه مشخص کنین. اگه در گذشته شما دو بشقاب برنج میل کردین، حالا باید اونو به یه بشقاب و نصف کم کنین. یه ماه بعد اونو به یه بشقاب برسونین و آخرسر از بشقاب خود کمتر کنین. یه راه حل ساده واسه داشتن اندام قشنگتر اینکه می تونین بشقاب غذای خود رو کوچکتر انتخاب کنین که حس تلقین رو در شما زیاد می کنه.

اندام قشنگتر با ورزش و فعالیت بدنی

ورزش و فعالیت بدنی می تونه مقدار خیلی از چربیای اضافه بدن رو نابود کنه. اگه توانایی انجام ورزشای سنگین رو ندارین و یا واسه ساختار جسمی شما خطرناکه، می تونین پیاده روی رو در اولویت بذارین تا اندام زیباتری داشته باشین. پیاده روی درزمان روز به مدت نیم ساعت سلامتی شما رو تضمین می کنه و تا اندازه خیلی از کالریای اضافه بدن رو نابود می کنه و در نتیجه اندام قشنگتر رو به دنبال داره. اما یه نکته مهم اینکه نباید پس از ورزش و یا پیاده روی دوباره به خوردن غذاهای پرکالری مشغول شید. چون پس از ورزش، بدن آمادگی بیشتری واسه جذب کالری داره و در نتیجه با مصرف غذا چربیای بیشتری در بدن ذخیره می شه.

دست کشیدن از غذاهای مورد علاقه و اندام قشنگتر

غذاهای مورد علاقه بیشترین تاثیر رو بر چاقی و اضافه وزن دارن. بهتره بعضی وقتا از خوردن غذاهای مورد علاقه بیخیال شین. یا دست کم مقدار اونو کمتر کنین. با ورزش هم می تونین کالریایی که در نتیجه غذاهای مورد علاقه در بدن وارد شده رو نابود کرد. اگه میخواستن اندام قشنگتر رو دارین، بهتر از غذاهای مورد علاقه خود رو کنار بذارین.

تناسب اندام جنیفر لوپز در سن چهل و پنج سالگی

تناسب اندام جنیفر لوپز

هفده نکته بسیار به درد بخور واسه تناسب اندام

فقط در عرض ۶ هفته بدون رژیم خوش اندام شید

با توپ سوئیسی بدن خود رو از نو بسازین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *